Поради
класному керівнику
Класне керівництво — найбільша відповідальність у роботі
вчителя у школі.
Він має стати й «мамою» й «татом» свого класу. Це
наставник, радник і
психолог в одній особі. Хто ж він насправді для учнів і
ким має бути?
Класний керівник має вміти «подати себе», завоювати
авторитет. Найкраще
це зробити, показуючи свою повагу до кожного учня, як
особистості із
власними думками, поглядами та сприйняттям світу. Незайвим
буде
продемонструвати свою обізнаність і у власному предметі
викладання. Учні,
зазвичай підсвідомо, з повагою ставляться до людей, які є
справжніми
професіоналами у своїй справі. Адже, думають вони, якщо
він чи вона чогось
не знає, то чому може навчити мене? І чому я маю слухатись
порад людини,
яка сама не розуміє, про що говорить? Звичайно, усе знати
неможливо, тому
можна запропонувати всьому класу пошукати відповідь на
важке запитання.
Тим учителям, які працюють на посаді класного керівника із
задоволенням,
знайти спільну мову з учнями легко. Особистий підхід до
кожного учня,
формування довіри у спілкуванні — найголовніше в його
роботі. Замість
осуду він порадить, як краще зробити, замість неприємної
розмови про
низький бал чи прогул — намагатиметься дізнатися про
причину такої
поведінки. Такий класний керівник — знахідка для
будь-якого класу. Навіть
із «важким» класом він намагатиметься знайти спільну мову.
Дуже важливим для класного керівника є вміння вирішувати
конфлікти між
самими учнями та іншим учителем. Тут уже необхідно
проявити всі свої
дипломатичні здібності. Під час вирішення конфлікту між
двома чи кількома
учнями, найкраще буде поговорити з кожним із них окремо,
тет-а-тет. Таким
чином легше, ніж під час привселюдного обговорення,
зробити розмову
довірливою, а звідси й дізнатись про те, що стало причиною
сварки. Також
корисною буде розмова з обома сторонами одночасно. Класний
керівник, якдосвідчена й розумна людина, має запропонувати шляхи подолання
проблеми, а також примирення ворогуючих сторін.
Якщо ж конфлікт виник між учнем і вчителем, індивідуальна
бесіда з кожним
також буде доцільною. І якщо дитина впевнено стоїть на
своєму, варто
пригадати, що вчителі теж іноді можуть бути неправі,
особливо якщо це
стосується об’єктивності та справедливості, відсутність
яких учні помічають
одразу. Тож не треба одразу карати учня, спершу треба як
слід розібратись у
ситуації, а вже потім шукати винних. Звичайно, не має
однозначної відповіді
на запитання, що символізує собою класний керівник —
покарання чи
пільги? Але головним є те, що ця людина відіграє важливу
роль у житті будь-
якого класу. Проте лише в тому випадку, коли сама прагне
цього.
Таким би хотіли бачити свого класного керівника його учні.
Хлопці
Класний керівник — це людина, яка
захистить тебе, вислухає, зрозуміє й не
дасть зробити дурницю чи необдуманий
вчинок.
Класний керівник — це для мене друга
мама.
Я бачу свого класного керівника
таким: хорошим і щоб не примушував
прибирати.
Класний керівник повинен не ставити
одразу погану оцінку чи писати
зауваження батькам, а вирішити
проблему або запитати в учня, чому він це
зробив.
Дівчата
Класний керівник — це та людина, яка
допоможе у важку хвилину. І ця
людина повинна бути доброю.Класний
керівник має бути, як мама. Завжди розуміти, коли треба — полаяти
чи похвалити, допомагати з оцінками,
підказувати, що погано, а що добре…
Я вважаю, що класний керівник має
бути хорошою людиною, повинен
розуміти всіх дітей і не впливати на
нас у поганий бік, а також бути нашим
другом
Золоті правила класного керівника
1.Учитель має
бути особистістю привабливою для дітей.
2. Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себя, якщо він сам
любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із нею чесний
та відвертий.
3. Учитель має бути відвертим у стосунках з усіма учнями.
4. Учитель має бути веселим, жартівливим.
5. Учитель має раціонально використовувати свій час.
6. Учитель має бути доброзичливим.
7. Учитель має постійно вдосконалюватися, розширювати свій кругозір.
8. Гасло вчителя: "Пізнай самого себе і допоможи у цьому своїм
учням".
9. Учитель повинен реалізовувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її
вислухати.
10. Класний керівник має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки.
11. Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення
12. Учителеві слід любити й захищати дитину, поважати її почуття.
13.Учителеві необхідно виховувати в дітей самодисципліну.
Немає коментарів:
Дописати коментар